W czasach zagrożenia epidemiologicznego oraz zagrożenia przez wirusy jak covid-19 , które są niezwykle niebezpieczne dla ludzi musimy zadać sobie pytanie jak w tym czasie radzić sobie nie tylko z życiem codziennym, ale również z funkcjonowaniem w nowej rzeczywistości. Świat po Covid-19 już nie będzie taki sam, izolacja oraz zmiany jakie będą w nas i naszej świadomości na zawsze zmienią pewne nawyki jakie mieliśmy jeszcze przed epidemią. Nasze pokolenie covid-19 już na zawsze będzie zwracać wielką uwagę i będzie wyczulone na relacje jakie będą zachodzić w społeczeństwie miedzy ludźmi. Już widać, że w sklepach stacjonarnych panuje zasada omijania tłumów, co najprawdopodobniej będzie skutkowało rozwojem sklepów małometrażowych oraz ożywieniem handlu w malutkich sklepikach osiedlowych. Ludzie przekonali się, że ryzyko zachorowania znacznie się zmniejsza gdy zakupy robimy w mniejszych placówkach. Czy to będzie szansa dla mikro firm ? i dla małych rodzinnych sklepików osiedlowych ? Pewnie tak i to zapewne będzie wielki zwrot w kierunku handlu lokalnemu.

Co do kanału sprzedaży internetowej, to liczyć trzeba na wzrost głównie w segmencie specjalistycznych produktów, które dostępne w formie tradycyjnej są znacznie ograniczone. Tak więc jak dotychczas internet w dobie wirusów będzie miał się bardzo dobrze.

Wiele zapytań jakie dostaliśmy od firm dotyczyło branży dziecięcej. To jedna z tych branż, która jak pokazała historia odporna jest na kryzysy i załamania koniunkturalne.

Co do branży dziecięcej widać, że małe sklepy stacjonarne i ich sklepy internetowe radzą sobie bardzo dobrze. Chodź trudności miała każda z firm to praktycznie większość przetrwała ten trudny czas. Dzieci zawsze będą się rodzić – i to jest grupa na której nigdy się nie oszczędza nawet w czasie kryzysu czy recesji. Z relacji właścicieli małych sklepów dziecięcych pomału widać, że branża się stabilizuje – najczęściej dominuje model handlu sklep stacjonarny połączony ze sklepem internetowym i serwisami aukcyjnymi, ogłoszeniowymi i blogowymi oraz media społecznościowe. Pamiętajcie biznes i relacje handlowe robi się z ludźmi a nie z firmami – zawsze to człowiek jest najważniejszy i dlatego klient wybiera ten lub inny sklep. Relacja jest ważniejsza niż cena, cena to tylko jedna z „wypadkowych”.

Zauważamy że, ludzie mają wielką potrzebę rozmowy z drugim człowiekiem, oraz relacji z innymi ludźmi, co podczas covid-19 było znacznie ograniczone, większość naszych znajomych, którzy musieli zostaw w domu na okres 3 tygodni nie umiała sobie z tym poradzić. Bliskość i relacje z innymi są dla nas bardzo ważne i bez niech nie umiemy żyć. To samo tyczy się procesu kupowania, gdy jest połączony w relację z drugą osobą, która poza wymianą handlową poświęci nam czas na krótką rozmowę o potrzebach związanych z relacją zakupu to do takich sklepów najczęściej wracamy. Najlepiej w tej kwestii radzą sobie małe sklepy gdzie ludzie znają się wzajemnie oraz gdzie sklep lokalny wrósł w społeczność na danym terenie i stał się jej całością.

Jaka Polska będzie po (COVID-19) ?– na pewno już nie ta sama co wcześniej, teraz docenimy kontakty z ludźmi, oraz przewartościujemy swoje życie, swoje zachowania, docenimy wartości międzyludzkie, zrozumiemy bliskość nas bez której nie potrafimy żyć, docenimy innych ludzi, którzy dla nas narażali swoje zdrowi i często życie, którzy pomimo przeciwności i trudności zapewniali nam swoją obecność w trudnych chwilach.

REKLAMA: www.top-maluszek.pl

REKLAMA: oswiecim.widoczni-w-sieci.pl

SKLEP INTERNETOWY www.top-maluszek.pl sklepy twojego dziecka